Sunday 7 July 2013

#Quick Update

Assalamualaikum.

Akhirnya sampai jugak aku kat perlis. malam kelmarin naik bas lewat. Kat tiket 7 malam tapi lewat sejam 15minit. Memang melampau. Naik lenguh kaki aku menunggu tapi sabar jela. Pukul sepuloh lebih baru aku sampai. Lewat. Paling berpuas hati bila naik bas SANI je sebab best. On time. Kalau lewat pun takdenye lebih daripada 15minit. Walaupun tiket mahal sikit je tapi kepuasan tu dapat. Tambahan seat yang selesa.

Sesampai je perlis sedara aku bawak makan. Then balik rumah. Bangun pagi esok tu aku kemas rumah, basuh baju pastu tertidur. Haha. Napak bebenor kuat tidur. Asal bosan je tertidur. Tu pun bangun setelah mak sedara aku balik and kejut makan nasik.

Hari ni jugak kitorang keluar makan dekat … emm.. ntah, aku pun tak tahu kat mana. See! Tak cakna langsung. Tapi yang pasti dekat kedah. Alor star kot. Aku melantak chicken chop. Rasa cam nak termuntah. Aku surrender pasni tak mau makan lagi. Macam la aku minat sangat benda macam tu. Aku ni orang kampung je. Tengahari tadi pun masa makan nasi, ternampak je budu terus terkam. Kalau dah kampung tu kampung jela kan. Walaupun duk obersea sekalipun. Kat sini pun I pakai kain batik je uoolss. Siyes I tak pandai pakai benda ni. Biasanye bila dok matrik pakai short pant je. Tapi sekarang kena pakai kain batik. Aiya.. bukan nak menyombong tapi asal aku pakai kain batik je mesti tak lekat. Selalu je tercabut. Tamau gue donk.

Um,, sambung citer tadi ok. Balik je melantak aku ternampak durian tepi jalan. Walaupun perut dah tak muat tapi keinginan tu melampau. Yela mak oi, dah tunggu nak dekat setahun nak makan durian tapi selalu tak kesampaian. Tapi tahan jela. Kang demand pulak nak suruh orang macam-macam. Dah la datang rumah orang. Then, pak sedara aku tanya makan durian tak. Masa tu tuhan je tahu bila dia cakap nak beli durian. Rasa macam nak lompat-lompat je even aku ni bukan obsess durian pun tapi sebab dah lama sabar. Akhirnye… dapat jugak masukkan bebarapa ulas dalam mulut. ALLAH dah sampaikan apa ade dalam hati aku. Thanks GOD.

Before balik singgah solat kat masjid terapung Al-hussein kot. Kalau tak silap aku la. Yang pasti ade Hussein-hussein. Hehe. Yes! Kali kedua aku berjaya tak cakna. Hmm. Memang teruk SK ni. Yang penting masjid tu lawa beb. Bersih! Aku Berjaya snap beberapa gambar. Sikit jela. Tu semua angkara iqah yang rajin nak tolong ambik gambar tu.

Pemandangan masjid

dapat snap satu pict aku. yeah!!!

Arisa. my kazen. Montel. 2tahun.


Bangun tido pagi tadi aku melantak durian lagi sebab semua tamau makan. Hari ni kenyang dengan durian je. Bersungguhnya makan durian sampai tak toleh kiri kanan. Yela, bukan senang nak jumpa tambah-tambah dok negeri orang.


Petang tadi aku baru sampai matrik. Sedara aku bekalkan laksa. Disebabkan banyak terpaksa la aku melantak dengan geng jap lagi. Paling best bila aku dapat duit. Hmm, macam-macam dia bagi aku. Alhamdulillah. Rezeki aku yang sentiasa murah. 

P/S : masa nak datang terharu gila bila kak nina merangkak kak angkat aku bagi duit sebab tak sempat pergi ATM. aku berkeras tak nak tapi dia bagi jugak. dia tinggal duit tu terus pergi. akak...kenapa buat sha rase bersalah. da la tolong beli tiket dan tunggu sha kat stesen bas. bagi duit pulak. hmm..

No comments:

Post a Comment