Monday 23 December 2013

Rindu Tomyam Abah

Assalamualaikum

Hari ni aku demam. dah rasa lain macam semalam bila tekak mula sakit. tu petanda bahawa aku nak demam. rasa macam malas nak studi. malas nak buat semua. kalau ikut keinginan hati memang malas nak update blog tapi rindu! rindu jejari ni nak menari atas keyboard. mungkin sebab demam jadi macam perlukan someone untuk luahkan something. blog jela medan terbaik untuk sesi meluah perasaan.

Bila demam ni kau mesti rasa nak makan macam-macam. sambil tidur ditemani koyok dikepala tiba-tiba terbayang betapa enaknya menghirup kuah tomyam abah yang panas lagi kaw tu. tetiba rindu rumah. rasa nak meraung. rasa nak balik sekarang jugak. andai aku anak VVVIP atau kenamaan, mesti sekarang jugak aku fly balik kelantan. tapi apakan daya, sebab Allah dah tahu aku akan salah gunakan pangkat ayah aku tu. so, dia tak menjadikan ayah aku tu sebagai golongan VVVIP tersebut. tskk. bersyukur apa yang ada.

walau macam tu sekalipun. dia tetap mampu menawan hati anaknya ni dengan masakan yang sedap hingga menjilat jari kaki. abah aku pandai masak. aku bangga sebenarnya. abah korang pandai tak? hihi. setiap kali aku balik.abah yang ambik tempat untuk memasak makanan kegemaran aku. kadang-kadang ma je. rindunya... pleaaseee, air mata be nice. jangan keluar sayang.

Abah. Ma. kak rasa malas sangat nak study. nak mengadap buku sains yang kak tak minat. tapi terpaksa jugak. Sharwati... please! wake up! ingat parents. ingat! dah besar. bagi motivasi untuk diri sendiri. jangan harapkan semangat daripada orang lain lagi. tapi...tapi...semangat aku hanya ada kat family. hmm...cuba untuk belajar berdikari. jangan hancurkan harapan parents. ingat tu.

Apakah yang aku mengarut. ye. perasaan tidak stabil. andai mampu disepak. dilempang. silalah lempang aku supaya aku mampu sedar kehidupan diluar sana. ini sekadar luahan bila demam. vengong betul la kepala hotak ni. time ni jugak nak merapu. for my family, u are always in my heart. rindu nak hugs korang. xoxo. *cepat-cepat sapu air mata. menangis tidak tentu hala. berlakon je. tapi ikhlas. aikk?. K bai..

No comments:

Post a Comment